Beroepsprofiel Medewerker ICT

Een ICT Supportmedewerker ondersteunt klanten of medewerkers op het gebied van ICT. De specifieke taken kunnen erg variëren. Een supportmedewerker kan softwarematige problemen moeten verhelpen, werkinstructies en handleidingen moeten schrijven, contact met leveranciers moeten opnemen en onderhouden, websites moeten testen en ga zo maar door. Een ICT supportmedewerker is dus een veelzijdige werknemer die vaak meerdere taken voor zijn rekening neemt. Dit geeft zijn baan meer afwisseling dan dat het geval is bij andere banen in de ICT, bijvoorbeeld die van programmeur.

Werkprocessen medewerker ICT (MI) niveau 2

Beroepsspecifieke onderdelen

Kerntaak 1 Installeren en onderhouden van hardware, software en verbindingen

B1-K1-W1: Gebruiksklaar maken van systemen, (rand)apparatuur en applicaties

B1-K1-W2: Vervangen, repareren en/of (de)monteren van (onderdelen van) systemen en (rand)apparatuur

B1-K1-W3: Realiseren van verbindingen

Kerntaak 2: Behandelen van incidentmeldingen

B1-K2-W1: In behandeling nemen en registreren van incidenten

B1-K2-W2: Oplossen en/of escaleren van incidenten

Toelichting per werkproces

Download hier de toelichting per werkproces zoals deze vermeld staan in het kwalificatiedossier.